Pavel Černoch

Biografie

Pavel Černoch je považován za jednoho z předních tenoristů současnosti, který často vystupuje na významných operních scénách, jako je Teatro alla Scala, Vídeň, Paříž, Nizozemská národní opera, Královská opera Covent Garden a na festivalech v Salcburku a Glyndebourne. Je proslulý svou všestranností, oceňována je zejména jeho interpretace českého a slovenského repertoáru, vyniká však i rolích francouzských a italských. Černoch spolupracuje s mnoha špičkovými a světovými dirigenty, mezi než patří Daniel Barenboim, Kirill Petrenko, Simon Rattle, Andris Nelsons, John Eliot Gardiner, Charles Dutoit a Semyon Byčkov.

Mezi jeho pozoruhodné výkony v aktuální sezóně patří například jeho uznávaná role Prince v Rusalce ve Vídeňské státní opeře a v nové inscenaci v Berlínské státní opeře, dále debutuje v Lyrické opeře v Chicagu jako Laca v Její pastorkyni, vrací se do Pařížské národní opery jako Albert Gregor ve Věci Makropulos a do Hamburské státní opery jako Sergej v Macbeth Mcenské.

„Pavel Černoch potvrzuje, že je ideálním tenoristou pro Janáčka.“

Dominique Adrian - ResMusica

V sezóně 2022/23 se Černoch představil jako Apollón v nové inscenaci opery Dafné Romea Castellucciho v Berlínské státní opeře. Dále se představil jako Princ v nové inscenaci Rusalky Philippa Stölzla v Nizozemské národní opeře a v Praze a také se ujal titulní role Fausta v Hamburské státní opeře. Na koncertním pódiu se připojil k Norské národní opeře pod vedením Edwarda Gardnera v opeře Le Damnation de Faust.

V posledních sezónách Černoch významně debutoval jako Florestan ve Fideliovi v Berlínské státní opeře a jako Max ve Freischützovi v Bavorské státní opeře. V Hamburské státní opeře, La Monnaie a Opeře Národního divadla v Praze ztvárnil také jednu ze svých charakteristických rolí, Cavarodossiho v Tosce.  K dalším vrcholům jeho kariéry patří Princ v nové inscenaci Rusalky Christopha Loye v Semperově opeře v Drážďanech a Kanadské operní společnosti; Vladimír v nové inscenaci Knížete Igora Barrieho Koskyho v Pařížské národní opeře; titulní role v Donu Carlovi v Hamburské státní opeře a Pařížské národní opeře; Giasone v Médée na Salcburském festivalu; Sergej v Lady Macbeth Mcenského kraje v Pařížské opeře; Boris v Kátě Kabanové v Královské opeře Covent Garden; Don José v Carmen v Řecké národní opeře, Hamburské státní opeře a Glyndebourne; Lneskij v Evženu Oněginovi v Bavorské státní opeře, Pařížské národní opeře a Vídeňské státní opeře; Laca v Její pastorkyni v Bavorské státní opeře, Nizozemské národní opeře, Státní opeře ve Stuttgartu a Theater an der Wien; Jeník v Prodané nevěstě v Národním divadle v Praze a Pařížské národní opeře; Lykov v Carské nevěstě v Berlínské státní opeře a Teatro alla Scala; Rodolfo v Bohémě v Hamburské státní opeře; Pinkerton v Madama Butterfly v Berlínské státní opeře, Kolínské opeře a Hamburské státní opeře; a inscenace Faustova prokletí v Operním divadle v Římě.

Na koncertních pódiích je jako doma a pravidelně vystupuje s předními orchestry, jako jsou Gewandhausorchester Leipzig, City of Birmingham Symphony Orchestra, Boston Symphony Orchestra a Bamberger Symphoniker. Mezi poslední koncertní vystoupení patří Beethovenova Devátá symfonie s Gewandhausorchesterem, Mahlerova Líheň o Erdé s Pražskou komorní filharmonií, Rachmaninovovy Zvony s Bostonským symfonickým orchestrem a Verdiho Requiem na festivalu v Bergenu.

Profesionálně debutoval ve svém rodném městě s Kouzelnou flétnou, následovala vystoupení v Praze, Rize, Cagliari, Aténách, Štýrském Hradci a ve vídeňské Lidové opeře. Černoch začal zpívat již jako dítě v komorním sboru Cantilena a později studoval na Janáčkově akademii v Brně. Ve svém pěveckém vzdělávání pokračoval v Itálii u Paola de Napoliho, který je jeho mentorem dodnes.